Bibliografía

  • Booth, T. y Ainscow, M (2000) Guía para la evaluación y mejora de la ecuación inclusiva. Index for inclusión. Madrid: Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva.
  • Dyson, A., Howes, A., y Roberts, B. (2002). A systematic review of the effectiveness of school-level actions for promoting participation by all students (Inclusive Education Review Group for the EPPI Centre, Institute of Education, London. http://eppi.ioe.ac.uk/
  • Fernández Enguita, M. (2005). Organización escolar y modelo profesional. En M. Fernández Enguita y M. Gutiérrez  Sastre (coords.) Organización escolar, profesión docente entorno educativo (pp. 11-38). Madrid: Universidad Internacional de Andalucía/ AKAL.
  • Fullan, M. (2002). Los nuevos significados del cambio educativo. Barcelona: Octaedro. (Trabajo original publicado en 2001).
  • Gunter, H. y Thomson, P. (2007). Learning about student voice. Support for Learning, Vol. 22, Nº4, 181-188.
  • Hargreaves, A. (1994). Changing teachers, changing times: teachers' work and culture in the postmodern age. London: Cassell. (Trad. cast.: Profesorado, cultura y postmodernidad. Madrid: Morata, 1999).
  • Kugelmass, J. (2001). Collaboration and compromise in creating and sustaining an inclusive school. International Journal of Inclusive Education, 5 (1), 47-65.
  • Kugelmass, J. (2004) The inclusive school: sustaining equity and standards. New York: Teachers College Press.
  • Montolío, R. y Cervellera, L. (2008). Una escuela de todas (las personas) para todas las personas). Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. 6 (2), 100-119.
  • Ortiz, M. y Lobato, X. (2003) Escuela inclusiva y cultura escolar: algunas evidencias empíricas. Bordón, 55 (1), 27-39.
  • Schein, E. (2004). Organizational culture and leadership. Third edition. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Skidmore, D. (1999). Divergent Discourses of Learning Difficulty. British Educational Research Journal, 25 (5) ,651-663
  • Skrtic, T. (1991) Students with special educational needs: artifacts of traditional curriculum. En M. Ainscow (Ed.) Effective schools for all (pp. 20-42). London: David Fulton.
  • Stoll, L., y Fink, D. (1999) Para cambiar nuestras escuelas. Reunir eficacia y mejora. Barcelona: Octaedro
  • Vlachou, A. (2004) Education and inclusive policy-making: implications for research and practice. International Journal of Inclusive Education, 8 (1), 3-21.